Movember, mjesec muškog zdravlja

Mnogi muškarci nisu sigurni što je njihova prostata, što radi ili kada nazvati liječnika ako misle da bi mogli imati problema. Dakle, informacije su najbolji alat koji imate u suočavanju s ovim aspektom muškog zdravlja.

Što radi prostata?

To je mala žlijezda koja je dio muškog reproduktivnog sustava. Trebao bi biti otprilike oblika i veličine oraha.

Leži ispod mokraćnog mjehura i ispred rektuma. Okružuje dio uretre, cijevi u vašem penisu koja prenosi mokraću iz vašeg mjehura.

Prostata pomaže u stvaranju dijela tekućine u sjemenoj tekućini, koja nosi spermu iz vaših testisa kada ejakulirate.

Ova žlijezda može rasti

Kako starite, vaša prostata može postati veća. To je normalan dio starenja za većinu muškaraca.

Do 40. godine vaša bi prostata mogla postati veća od veličine oraha do veličine marelice. Kad dođete do 60. godine, mogao bi biti veličine limuna.

Budući da okružuje dio uretre, povećana prostata može stisnuti tu cijev. To uzrokuje probleme kada pokušavate mokriti. Obično ove probleme nećete vidjeti dok ne navršite 50 ili više godina, ali mogu početi i ranije.

Možda ćete čuti kako liječnik ili medicinska sestra ovo stanje naziva benignom hiperplazijom prostate ili skraćeno BPH. Nije kancerogeno.

Tko bi mogao dobiti povećanu prostatu?

BPH je čest i ne može se spriječiti. Dob i obiteljska anamneza BPH dvije su stvari koje povećavaju šanse da ga dobijete. Nekoliko statistika o tome:

Otprilike 8 od svakih 10 muškaraca na kraju dobije povećanu prostatu.

Oko 90% muškaraca starijih od 85 godina imat će BPH.

Otprilike 30% muškaraca smatrat će da im simptomi smetaju.

Simptomi

Ako imate problema s mokrenjem ili morate često mokriti, osobito noću, to bi mogli biti signali da imate povećanu prostatu. Ostali znakovi i simptomi uključuju:

Vaš mjehur se ne isprazni u potpunosti nakon što odete mokriti

Osjećate potrebu da krenete iz vedra neba bez osjećaja nakupljanja

Možete stati i početi nekoliko puta

Morate se naprezati da biste pokrenuli bilo kakav protok

Važno je da posjetite svog liječnika ako imate rane simptome BPH. Iako rijetko, može dovesti do ozbiljnih problema kao što su oštećenje bubrega ili mjehura.

Veća prostata ne znači da ćete imati više ili gore simptome. To je drugačije za svaku osobu. Zapravo, neki muškarci s vrlo velikom prostatom imaju malo, ako ih uopće imaju, problema. Ali vaš bi liječnik trebao biti svjestan toga.

Tretmani

Način na koji će liječnik postupati s vašim stanjem ovisi o detaljima vašeg slučaja — vašoj dobi, koliko problema uzrokuje i još mnogo toga. Tretmani mogu uključivati:

Budno čekanje. Ako imate povećanu prostatu, ali vas simptomi ne muče, možda će vam se savjetovati samo da idete na godišnji pregled, koji može uključivati ​​razne pretrage.

Promjene načina života. To uključuje smanjenje količine koju pijete navečer i prije spavanja, posebno pića koja sadrže alkohol ili kofein.

Lijek. Uobičajeni tretmani za BHP su alfa-blokatori, koji ublažavaju simptome BHP-a, i ono što se zove inhibitori 5-alfa reduktaze ili 5-ARI, koji pomažu smanjiti prostatu. Mnogi muškarci mogu ih uzeti zajedno.

Kirurgija. Muškarci s teškim simptomima kojima drugi tretmani nisu pomogli možda će se morati obratiti operaciji. Razgovarajte sa svojim liječnikom o mogućim rizicima i ishodima.

Prostatitis

Ovo je infekcija ili upala prostate; to nije isto što i BPH, iako su neki simptomi slični.

Može utjecati na muškarce od njihove kasne tinejdžerske dobi pa sve do starosti. Simptomi uključuju:

• Poteškoće s mokrenjem
  • Groznica
  • Seksualni problemi

Liječenje obično uključuje antibiotike.

Ako vam je nedavno stavljen kateter ili drugi medicinski instrument u mokraćnu cijev, veća je vjerojatnost da ćete dobiti bakterijski prostatitis. Neke spolno prenosive bolesti, poput klamidije, također mogu uzrokovati trajnu infekciju i upalu.

Testovi prostate

Vaš liječnik može upotrijebiti razne pretrage kako bi provjerio stanje vaše prostate. Neki od njih uključuju:

Digitalni rektalni pregled: Vaš liječnik stavlja rukavicu i nježno umeće jedan prst u vaš rektum kako bi provjerio veličinu i oblik vaše prostate. Provjeravaju stvari kao što su veličina, čvrstoća i eventualne grudice.

Test antigena specifičnog za prostatu: Ovaj krvni test provjerava količinu proteina zvanog PSA koji proizvode stanice prostate. Više razine mogu biti znak raka. Sami po sebi, oni nisu dokaz da imate rak prostate.

Više razine također mogu ukazivati ​​na povećanu prostatu ili prostatitis. No, razine mogu biti niske čak i kod muškaraca koji imaju rak prostate, stoga porazgovarajte o rezultatima sa svojim liječnikom.

Biopsija prostate: muškarcima s visokim PSA rezultatima ili drugim simptomima raka može se uzeti uzorak tkiva prostate kako bi se utvrdilo je li rak prisutan.

Probir za rak

Probir za rak prostate je kontroverzan. Možete pročitati različite vrste savjeta i smjernica iz različitih izvora. Razgovarajte sa svojim liječnikom o tome što je najbolje za vas.

Stanja prostate

Prostatitis: upala prostate, ponekad uzrokovana infekcijom. Obično se liječi antibioticima.

Povećana prostata: Zove se benigna hipertrofija prostate ili BPH, rast prostate pogađa gotovo sve muškarce starije od 50 godina. Simptomi otežanog mokrenja imaju tendenciju pojačavanja s godinama. BPH se može liječiti lijekovima ili operacijom.

Rak prostate: To je najčešći oblik raka kod muškaraca (osim raka kože), ali samo jedan od 41 muškarca umre od raka prostate. Kirurgija, zračenje, hormonska terapija i kemoterapija mogu se koristiti za liječenje raka prostate. Neki muškarci odluče odgoditi liječenje, što se zove budno čekanje.

Podsjetimo, prostata je žlijezda veličine oraha koja se nalazi između mjehura i penisa. Prostata je neposredno ispred rektuma. Uretra prolazi središtem prostate, od mokraćnog mjehura do penisa, dopuštajući urinu da istječe iz tijela.

Prostata luči tekućinu koja hrani i štiti spermu. Tijekom ejakulacije, prostata istiskuje ovu tekućinu u mokraćnu cijev i ona se izbacuje sa spermom u obliku sjemena.

U studenom, mjesecu muškog zdravlja Poliklinika Help želi staviti naglasak na nužnost pregleda i muškaraca koji su daleko nemarniji od žena. Ne zanemarujte svoje zdravlje, jer statistika je neumoljiva. Ove godine imamo 3000 novih slučajeva raka prostate, a 1000 je muškaraca zbog toga umrlo. Proteklih su godina te brojke bile znatno niže. Movember obilježite pregledom. Čuvajte vaše zdravlje, trebat će vam.

Simptomi nekad stignu prekasno.